Las Vegas - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Maja - WaarBenJij.nu Las Vegas - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Maja - WaarBenJij.nu

Las Vegas

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Maja

25 Juli 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

vervolg woensdag 23-07-2008
eenmaal op de hotelkamer neemt iedereen een heelrijke douche, we hebben 2 badkamers dus dat gaat lekker snel, dan worden de tassen uitgepakt en komt er een stapel was tevoorschijn waar ik niet bepaald vrolijk van wordt. Gelukkig beschikt het hotel over een wasgelegenheid met 2 grote wasmachines (alles is groter in Amerika) en 2 drogers, en voor we gaan slapen is alles weer schoon, de volgende was doen we pas weer in Nederland. Anne-Joke blijft 's middags nog even zitten bij het zwembad waar ze een wijntje drinkt met reisgenoten van de andere boot. Lotte had beloofd om te koken als we een extra nachtje in Las Vegas zouden blijven en die belofte maakt ze nu waar. De boodschappen doet ze samen met Maja in de Vons, een supermarkt niet ver van ons hotel vandaan. De spagettie met roomsaus,champignons en spekjes smaakt lekker. Het is 10 uur als we gaan slapen.

Donderdag 24-07-2008
We missen bijna het ontbijt maar zijn nog net op tijd om een toast en wat vruchtenyoghurt te nemen. Lotte en Anne-Joke slapen uit dus die ontbijten niet. Jos, Maja en Wouter gaan op zoek naar het Hard Rock café om een t-shirt te kopen. Het is verder lopen dan verwacht en al erg warm 107`F (42`C), er blijkt een gratis shuttelbus naar de strip te gaan, niet ver van ons hotel daar maken dus dankbaar gebruik van. Jennifer heeft gebeld om te vragen of we vanmiddag bij hen in het hotel te komen zwemmen, er zijn 4 zwembaden en hun kinderen vinden het leuk om nog een middagje samen door te brengen. Na een lunch bij Hooters gaan we naar Exhaliber waar we de familie Madison in het zwembad ontmoeten. Lotte en Anne-Joke gebruiken de middag om de strip te verkennen, dit is de hofdstraat van Las Vegas met alle casino's en winkelcentrums, voorsien van fraaie deoraties en schreeuwerige reclame. 's avonds eten we in Luxor, een grote piramide een heerlijk warm, koud en toetjesbuffet, je kunt maar beter veel honger hebben als je hier gaat eten. De restaurants hier zijn vaak onderdeel van een casino, als we terug naar buiten lopen (door het casino) krijgt Wouter van een bewaker te horen dat hij niet in het gokgedeelte mag komen, anders krijgt hij een boete van 1.000,- dollar of maximaal 6 maanden gevangenisstraf, strenge wetten hier zeg. Het is nog steeds warm als we naar ons hotel lopen, gelukkig hebben we binnen airco en slapen we heerlijk. Morgen gaan we naar Zion, daarna naar Bryce, het zal wel weer even duren voor we weer contact hebben via internet of telefoon dus tot volgende week.....

• 25 Juli 2008 - 20:25

Cees En Corry:

Leuk om jullie verhalen
    zo te lezen,alweer op de helft maar geniet maar lekker verder.
    Groetjes Cees en Corry.

• 25 Juli 2008 - 20:42

Martin En Anjo:

Heel mooi om jullie verhalen zo te lezen. We kunnen dan een beetje mee genieten. Ik wens jullie nog veel plezier en geniet er van.
    Veel groetjes Martin en Anjo.

• 03 Augustus 2008 - 09:30

Isa En Ray:

Hoi allemaal daar in de USA,
    zo te zien hebben jullie het daar reuze naar je zin. Spannend allemaal.Vooral die beer die rond kan lopen 's-nachts.En die glibberige paadjes allemaal, kijk maar uit, want lang in t gips zitten is geen pretje. Wouter kan al veel beter Engels spreken straks in z'n nieuwe klas dan de rest natuurlijk. Wel raar he die verschillende nachttemperaturen, dan heel warm en soms weer zo koud. Hier is het een paar dagen Oesterdamweer geweest met 29gr.Nu wat koeler.
    Geniet nog maar lekker daar en tot ziens.