Yellowstone National Park - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Maja - WaarBenJij.nu Yellowstone National Park - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Maja - WaarBenJij.nu

Yellowstone National Park

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Maja

07 Augustus 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Zondag 3-8-2008
Na een koude nacht waarin Maja ‘s nachts van alles hoorde naast de tent (beren, wolven, bizons en wat al niet meer, gelukkig bleek het Lotte te zijn die lag te draaien en steeds tegen de tent aanrolde) Zijn we eerst de camping gaan annuleren die we gisteren hadden gereserveerd. We hebben besloten om 2 nachten op dezelfde camping te blijven en dan een dag eerder dan gepland terug te reizen naar San Fransisco, stel dat er iets tegen zit, het is toch bijna 800 miles (1200 km) die we moeten rijden en we willen het vliegtuig Vrijdag liever niet missen. Donderdagmiddag voor 2 uur moeten we de auto inleveren. Omdat we Vrijdagochtend al om 4 uur moeten inchecken nemen we geen hotel maar slapen we op het vliegveld. Enfin, de camping kon zonder problemen worden geannuleerd, daarna een laat ontbijt en we gingen opweg naar Cooke City een plaatsje net buiten Yellowstone NP, om daar te komen rijden we over een vlakte waar altijd veel wild te zien is. In Cooke City aangekomen valt het plaatsje erg tegen, we hadden gedacht hier een wildwest plaatsje te zien maar behalve de vele Harley Davidson motors was er niet veel te beleven. Komend weekend is er een motormeeting in de buurt en veel bikers gaan daarheen. Na een spelletje klaverjassen en een lekker “diner” gaan we weer terug naar de camping. Het begint te schemeren en als we weer over de vlakte rijden zien we bizons, herten, een Eland en een cayote die over de weg loopt en door een verrekijker ziet Anne-Joke een Grizlie beer en een Zwarte wolf. Jos meende ook 3 Grijze wolven te zien vlak bij de cayote die maar wat langs de kant van de weg drentelt. Be besluiten een omweg te maken langs de Mammoth Hot Springs, waar warm water over de natuurlijk gevormde terrassen loopt. Dit geeft mooie kleuren van bijna wit tot oranje/rood. Het is al bijna donker als we er over de speciaal aangelegde bruggen lopen. Helaas zijn veel bronnen opgedroogd en staan de terrassen droog. Het is wel leuk om te zien dat een hert met zijn jong de weg oversteekt en ook een kijkje bij de Hot Springs gaan maken. Het is hartstikke donker als we het laatste stuk naar de camping rijden, een bochtige weg door de bossen, waar we nog worden verrast door een groep herten vlak bij de weg.

Maandag 4-8-2008
Voor de laatste keer breken we de tenten af en laten de luchtbedden leeglopen. Het is 9 uur als we in de auto zitten richting San Fransico met bijna 800 miles voor de boeg. We verlaten Yellowstone via de westelijke uitgang, hier is een leuk plaatsje waar we ontbijten (we zulen straks de scrambeld eggs met bacon en toast en de pancakes missen als we weer zelf een oer Hollands ontbijt klaarmaken) en de laatste souvenirs inkopen. In de auto brand al lang een lampje dat de olie bijna ververst moet worden, volgens het onderhoudsboekje moest dit bij 14.000 miles, de teller staat nu op 15.300 en als we een chevrolet garage passeren laten we de olie verversen en de bandenspanning controleren. We willen liever geen pech onderweg….. Het lijkt haast onmogelijk als de navigatie aangeeft dat we 356 miles dezelfde de Interstate 80 moeten volgen, dat is toch meer dan 500 km!!! Wie niet rijdt vermaakt zich met een boek, de computer of slapen. Voor we Reno bereiken stoppen we en slapen in een Best Western Hotel, dat tevens een Casino is, het moet wel in de staat Nevada liggen want in Californië, waar San Fransico ligt zijn casino’s verboden.

Dinsdag 5-8-2008
Vol goede moed gaan we weer opweg, dit wordt weer een dagje in de auto. We hadden nog overwogen om onze vlucht te wijzigen en vanuit Salt Lake City te vliegen, het kost meer dan 1300 dollar om dat te veranderen, geen optie dus. Als we nog een uurtje moeten rijden tot het vliegveld besluiten we een hotel te zoeken, we krijgen eerst een kamer waar ze aan het verbouwen zijn, niet erg handig, de andere kamer is beter. Omdat er in dit hotel alleen kamers zijn met 2 queen-size bedden wordt er een extra bed bijgezet zodat we toch allemaal een plek hebben om te slapen, dat zal morgen wel minder zijn als we een halve nacht op het vliegveld doorbrengen.

Woensdag 6-8-2008
Na het ontbijt dat beter was dan we handden verwacht, hebben Jos en Maja de auto door de wasstraat gereden en de meeste rommel met een stofzuiger (die het niet goed deed) verwijderd. Daarna alle tassen weer in de auto en een laatste stukje rijden naar het vliegveld. We kunnen onze koffers en tassen (15 in totaal) bij een bagageopslag laten staan, deze sluit van ‘s avonds 11 uur otot ‘s morgens 7 uur, dus we moeten uiterlijk 11 uur vanavond alles weer ophalen want morgen vertrekt ons vliegtuig om 6.30 uur.
De auto leveren we net op tijd in, omdat we zijn vergeten om af te tanken moeten we een dubbele prijs betalen voor de benzine (8,12 ipv 4,02 per gallon) jammer maar helaas…. We willen de gekochte telefoons simlock-vrij laten maken en hebben hiervoor een speciaal adres opgekregen. Als we daar aankomen blijkt dat het een week duurt voor dat klaar is en van één van de telefoons is nog geen code beschikbaar, dat gaat her dus niet lukken, we proberen het in Nederland weer. Lotte, Anne-Joke en Wouter gaan nog wat shoppen, terwijl Maja en Jos proberen het luchtbed dat na 2 nachten al lek was terug te brengen. We hebben de doos van het luchtbed niet meer en krijgen daarom niet ons geld terug maar wel een nieuw luchtbed, dit is in ieder geval beter dan een kapot luchtbed meenemen naar Nederland !? In de shoppingmall eten we nog iets en daarna vertrekken we met de Bart (metro) naar het vliegveld. Als we om 9 uur arriveren is het nog uren wachten voor we kunnen inchecken (4 uur ‘s morgens) Nadat we de koofers hebben opgehaald zoeken we een rustig plekje op waar we onze spullen wegzetten en proberen wat te slapen. We rollen ons slaapmatje uit en met een slaapzak over ons heen kunnen we een paar uur slapen. Als het om half 4 weer wat drukker wordt zijn er veel mensen die even blijven staan kijken. We checken in en dan…..

Nederland we komen er aan……