7e week Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Tholen, Nederland van Maja - WaarBenJij.nu 7e week Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Tholen, Nederland van Maja - WaarBenJij.nu

7e week Nieuw Zeeland

Door: jos leemreijze

Blijf op de hoogte en volg Maja

16 November 2014 | Nederland, Tholen

Woensdag 12 november.
Vandaag staan we op tijd op want we willen even skypen met de Kids en oma, hiervoor moeten we een eindje terug rijden naar Coopers Beach want daar stond een Sparks telefooncel met WiFi. Hierna zijn we door gereden naar Kaeo waar een public library is waar we ons volgend verslag weer op internet kunnen zetten. Maja moet wel een extra betaling doen om extra foto's bij alle verslagen te kunnen zetten.
Om half 1 moeten we de library verlaten omdat ze willen gaan lunchen. Wij zijn nog niet klaar met ons verslag. We zetten onze camper vlak bij de library en gaan verder met ons verslag. Tegen 2 uur zijn we klaar en kunnen we verder, je moet er wat voor over hebben om het thuisfront op de hoogte te houden. We rijden door naar Haruru want volgens een Duits echtpaar was daar een mooie camping. We hebben de camping gevonden en een plekje gereserveerd en daarna rijden we door naar Pahia, dat is hier maar 10 minuten vandaan.
Vandaaruit willen we morgen met een catamaran de Bay of Islands gaan verkennen. We boeken een tocht bij Carino Sailing & Dolphin Adventures. Morgen moeten we om 9.15 uur aan boord. Daarna gaan we nog een biertje drinken en raken gezellig aan de praat met een jongen en meisje uit Brabant, uit Gilze Rijen.
We wisselen ook nog wat tips uit en daarna gaan we weer terug naar de camping.
Donderdag 13 november.
Ondertussen hebben we vernomen dat het erg slecht gaat met pap en we besluiten om terug naar huis te komen we zetten het proces in gang en gelukkig zijn er nog veel behulpzame mensen op de wereld want alles gaat nu in een sneltrein vaart, zo voelt het tenminste. Na bijna 3 uur is in feite alles geregeld. Morgen vrijdag 14 maart vliegen we vanuit Auckland via Melbourne en Dubai, om 18.50 uur terug naar Nederland. De terug vlucht naar NZ staat voorlopig gepland op 3 december.
We zouden vandaag nog gaan zeilen in de Bay of Islands maar omdat er later op de dag harde wind verwacht wordt gaat dit niet door en daarom rijden we maar gelijk richting Auckland wat niet erg ver meer is.
Later die dag horen we van Anne-Joke dat pap overleden is. Gelukkig is de terug reis al geregeld. We zullen pap missen. Zaterdag rond 13.00 uur zijn we weer terug in Nederland.
We slapen op een top 10 camping met uitzicht op de oceaan, morgen is het nog een half uurtje rijden naar Auckland.
Vrijdag 14 november
We kunnen de camper in de straat bij familie van Jeroen parkeren en dan een taxi nemen naar het vliegveld. Jos kan niet wachten om naar het vliegveld te gaan, zodoende zijn we daar al om 11 uur. Eerst skypen we even met de kinderen en de familie, daarna gaan we onze vluchtgegevens checken bij de balie van de Emirates. Gelukkig is alles in orde en kunnen we rond 6 uur “boarden”.
De vlucht met de airbus A380 van de Emirates duurt wel erg lang maar we worden er goed verzorgd. Het is een nieuw vliegtuig met 2 verdiepingen. De businessclass en duurdere stoelen zijn boven. Wij hebben “gewoon” economie, met veel beenruimte, een groot beeldscherm waarop je kunt kiezen tussen 400 films, 2000 Cd’s, internet en spelletjes. Voor wie niet kan slapen in de luxe stoelen is er genoeg te doen. In de 30 uur dat we onderweg zijn proberen we wel wat te slapen maar veel meer dan 4 of 5 uur is het niet. In Melbourne is een tussenstop en moeten we even uit het vliegtuig. Het Ebola-formulier dat we verplicht moesten invullen kan ongebruikt weer in de prullenbak… De vlucht van Melbourne naar Dubai duurt 13,5 uur en dat is een hele zit. In Dubai kunnen we op het vliegveld weer even onze benen strekken voor we het laatste stuk naar Amsterdam vliegen.
Zaterdag 15 november
Iets eerder dan gepland landen we op Schiphol. Wouter en Anne-Joke stonden bij de verkeerde gate te wachten (de matrixborden gaven aan dat we bij gate 3 of 4 konden arriveren) maar na een telefoontje konden we ze snel in de armen sluiten. Ook voor hen waren het spannende weken geweest. Ondanks de droevige omstandigheden is het toch fijn om iedereen weer te zien en samen met de familie de laatste voorbereidingen te treffen voor de uitvaart van pa Leemeijze.

We vervolgen onze reis naar Nieuw Zeeland op woensdag 26 november. Dan vliegen we om 22.00 uur weer van Schiphol via Dubai en Melbourne naar Auckland.

De foto's bij dit verslag horen nog bij het vorige verslag.
Wij vinden het erg leuk om de reacties te lezen die jullie schrijven, bedankt daarvoor!

• 21 November 2014 - 19:48

Ma V H:

De ver slagen zijn erg leuk
    geniet ervan .maar was toch even fijn om ze weer even te zien.
    Maar a.s woensdag gaan we weer afscheid nemen voor 4 maanden.
    Jos & MAJA WENS JULLIE EEN GOEDE REIS TERUG.
    GR MA V H XXXXX

• 25 November 2014 - 22:23

Fam De Roo :

Via deze weg , Gecondoleerd met het verlies van pa leemreijze .
    Groeten Johan, petra, Sjoerd en anne