Dag 1 in Kuala Lumpur - Reisverslag uit Tholen, Nederland van Maja - WaarBenJij.nu Dag 1 in Kuala Lumpur - Reisverslag uit Tholen, Nederland van Maja - WaarBenJij.nu

Dag 1 in Kuala Lumpur

Door: Jos Leemreijze

Blijf op de hoogte en volg Maja

21 September 2014 | Nederland, Tholen

De kinderen en oma hebben ons naar het vliegveld gebracht dat was super leuk en ook een beetje emotioneel, de cadeau's maar vooral het fotoboekje was geweldig, bedankt iedereen voor de leuke/lieve dingen die jullie er in gezet hebben.
De vlucht naar Kuala Lumpur verliep voorspoedig na 12 uur vliegen zijn we veilig geland. Het vliegveld in Kuala Lumpur is modern en erg groot dus het was even zoeken naar de koffers. De koffer van Maja was duidelijk te vol want deze was open gesprongen, maar netjes met een stevig touw weer dicht geknoopt en zover het er uit ziet zit alles er nog in. Een taxibusje stond klaar om ons naar het hotel te brengen waar we na een rit van 1 uur en 15 min. aan kwamen. Hotel Istana ligt vlakbij het centrum Bukit Bintang-Kuala Lumpur's Golden Triangle, dat betekent hier grote gebouwen met daarin verstopt een wijk met veel winkels en eettentjes. Toen we in het hotel aan kwamen was het even na 8 uur plaatselijke tijd 's ochtends. In het vliegtuig hadden we niet geslapen dus we waren een beetje moe en hadden wel een beetje trek. We konden direct op onze kamer terecht. Onze bagage werd ook direct naar de kamer gebracht dus dat was erg prettig. Na een lekker ontbijt zijn we even gaan slapen. Om half 3 zijn we opgestaan en na een verfrissende douche zijn we de omgeving gaan verkennen. We zijn naar de Petronas twintowers gewandeld en hebben daar een toer geboekt voor aanstaande zaterdag. Ik kreeg 50 procent korting als senior citizin Maja gelukkig nog niet. Na nog wat rond gekeken te hebben zijn we uiteindelijk in Bukit Bintang in een straat met alleen maar eettentjes met terrasjes wat gaan eten. Gelukkig staan erbij de gerechten allemaal foto's want de menukaart is erg ingewikkeld. We hebben zo op het eerste gezicht voor veilige gerechten gekozen en wat we op tafel kregen kwam redelijk overeen met het plaatje. Al met al was het erg lekker maar hier en daar een beetje heet. Om 8 uur waren we weer in het hotel waar we nog even op het middenterrein zijn gaan zitten in de buurt van het zwembad. Het was lekker warm dus ik heb nog even gezwommen Maja ging al snel naar bed en even later heb ik ook de kamer opgezocht. Maja sliep al en na een frisse douche heb ik nog even naar Leicester tegen Manchester United gekeken 5-3 ( jammer voor van Gaal). Ze zijn hier gek van soccer.
Na nog net het einde van de wedstrijd gehaald te hebben ben ik ook gaan slapen. Nu is het maandag 10 voor 4 in de morgen en ben ik klaar wakker, dus het dag en nachtritme is nog enigszins verstoord. Maar hierdoor is het eerste reisverslag toch maar weer gemaakt. Volgende keer gaan we proberen wat foto's toe te voegen. Ik ga nu toch nog even proberen wat te slapen.

• 22 September 2014 - 09:09

Agnes:

Fijn dat de reis spoedig is verlopen.een hele goede tijd in Maleisie

• 22 September 2014 - 09:32

Anne-joke:

Goed om te lezen dat alles goed is gegaan. Ik hoop dat jullie dag en nacht ritme snel beter wordt want volgende week is het nog eens 6 uur verschil. Thuis gaat alles goed, het voelt alleen nog alsof jullie maar een weekje weg zijn ofzo, maar dat komt allemaal goed. Geniet er van en kom heel terug.

Dikke kus en een knuffel Anne-Joke

• 22 September 2014 - 12:16

Mary:

Fijn dat alles goed is gegaan. Klinkt nu al spannend, vooral de maaltijden. :) Goeie reis. xxx

• 22 September 2014 - 14:55

Corry:

Goed om te weten dat jullie weer met beide benen op de grond staan,het genieten kan beginnen.
    Groetjes Corry.