Onze laatste dag in Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Maja - WaarBenJij.nu Onze laatste dag in Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Maja - WaarBenJij.nu

Onze laatste dag in Kuala Lumpur

Door: jos leemreijze

Blijf op de hoogte en volg Maja

27 September 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

Na een goede nachtrust, we hadden twee eenpersoons bedden, moesten we toch redelijk op tijd opstaan want we gingen de Petronas Twintowers bezoeken.
Dus koffers inpakken, vervoer naar het vliegveld voor de vlucht naar Auckland checken, regelen dat we de koffers konden achterlaten in het hotel want we vliegen pas 's avonds om 21.45 uur en ontbijten. Ruimschoots op tijd waren we in de Twintowers, met 452 meter het hoogste gebouw in Kuala Lumpur. Op weg naar boven werden een heleboel dingen verteld en werd er 2 keer gestopt. Eerst bij de brug tussen de 2 gebouwen op de 42e verdieping (170 meter hoogte) en daarna op etage 83 (er zijn er 86). Interessant en mooi uitzicht, jammer dat het geen helder weer was. Je kon hier goed zien dat er overlag in de stad flink wordt gebouwd. Naast hoge flatgebouwen lagen ook nog oude wijken waar de huisjes nog golfplaten op het dak hadden liggen.
Na de bezichtiging gingen we naar de moskee Masjid Jamek, die in de Indiase wijk ligt. De moskee kon pas om half drie bezocht worden, dus gingen we eerst een hapje eten, achteraf een hachelijke onderneming.
Aangeland bij een restaurant wilden we wat bestellen, dat viel al niet mee dus dan maar mee naar de gerechten en daar overleggen wat we zouden eten. Ik bestelde rijst met kip, veilig. De rijst werd op een bord gedaan er werd een halve gebraden kip gepakt op een plank gelegd en met een hakbijltje werd de kip vakkundig in 5 stukken gekapt. Daarna werden de 5 stukken ook netjes op mijn bord gelegd. Maja die eerst nog twijfelde of ze ook wel kip zou nemen was gelijk overtuigd dat de kip het niet zou worden. Terug gekomen bij ons tafeltje bestelde Maja nasi goreng, ook veilig dacht ze. Bij alles wat we bestelden zeiden we not to spicy, not to hot, kwam dik in orde werd gezegd. Naarmate de maaltijd vorderde veranderde Maja van kleur, Jos iets minder en verschenen er rond Maja's neus kleine druppeltjes. Na de maaltijd zijn we bij Mc Donald maar een Macflurry gaan eten om de pittige maaltijd te blussen.
Hierna naar de moskee. Om deze te mogen bezoeken moesten we wat extra kledingstukken aantrekken daar was op gerekend, daarna kon de bezichtiging beginnen. De bezichtiging was niet erg indrukwekkend dus maar kort. Hierna nog even naar het Hardrock Café wat gedronken en gekocht en snel terug naar het hotel. In de fitnessruimte konden we ons nog even lekker douchen zodat we fris en fruitig op pad konden naar het vliegveld. Dezelfde chauffeur die ons gehaald had bij aankomst in KL bracht ons ook weer terug naar het vliegveld, dus dat was wel leuk.
Op het vliegveld verliep alles vlotjes en tegen 10 uur stegen we op richting Auckland . Einde van een leuke week in Maleisië.

• 29 September 2014 - 21:58

Henk:

Al aangekomen in Nieuw Zeeland?
    Hopelijk een goede reis gehad.

Veel plezier Down Under!

Henk en Agnes

• 29 September 2014 - 22:19

Familie Kosten:

Ja, ja, zo kijk je er een paar jaar naar uit. En zo zijn jullie alweer meer dan een week weg. SUPER om al jullie belevenissen te lezen! Groetjes van ons.

• 30 September 2014 - 17:50

Hannie :

Leuk zo om alles te volgen.
    fijn dat alles goed verloopt.
    Lekker genieten hoor .gr van hier.

• 30 September 2014 - 20:23

Anjo:

Vandaag internationale Broer- en Zusdag, volgens faceboek.
    Hoi in Tholen gaat alles goed. Je reisverhalen zijn mooi om te lezen. Ik hoop dat er nog veel volgen.
    Groetjes Anjo.