Het vertrek uit Nederland - Reisverslag uit Corullón, Spanje van Maja - WaarBenJij.nu Het vertrek uit Nederland - Reisverslag uit Corullón, Spanje van Maja - WaarBenJij.nu

Het vertrek uit Nederland

Blijf op de hoogte en volg Maja

14 Oktober 2017 | Spanje, Corullón

Vrijdag de rugzakken gepakt en met weinig handbagage vertrekken we naar vliegveld Zaventem bij Brussel.
Lotte brengt ons weg en staat precies om 9.00 uur voor de deur.
De reis naar Brussel verloopt volgens planning en we drinken samen met Lotte nog een kopje koffie/thee in de hal van de luchthaven. Nog een kus en een zwaai en dan gaan door de douane. Op weg naar een nieuw avontuur.
Ik krijgt een plaatsje bij het raam en omdat het helder weer is kan ik goed zien waar we vliegen. Vooral Zwitserland met de besneeuwde Alpen is gied te zien.
Het binnenland van Spanje ziet er erg droog en bruin-rood uit. Hier groeit niet veel.
In Madrid moeten we overstappen en krijgt Jos een plaatsje bij het raam. Dichter bij Santiago wordt het steeds groener. Hier zijn veel bossen.
In Santiago aangekomen blijkt dat onze koffers nog in Madrid staan. En niet alleen die van ons, ook 20 andere passagiers staan zonder koffer in Santiago :-(
Na een uur wachten hebben we eindelijk de vermissing van onze rugzakken gemeld. Vanavond om 21.00 uur komt het volgende vliegtuig van Iberia uit Madrid aan met onze rugzakken.
Omdat het nog 3 uur duurt besluiten we om alvast een slaapplaats te regelen Santiago, morgen reizen we verder naar Sarria om aan onze pelgrimstocht te beginnen.
Het was nog niet zo makkelijk om een hotel of hostel te vinden. De eerste 3 waar we aanklopten waren vol. Toen maar via booking.com een hostel geboekt. Dat leek goed te gaan want we kregen al snel een appje met de vraag hoe laat we zouden aankomen. We waren al op weg naar deze hostel dus dat duurde niet meer zo kang. Helaas bleek de kamer niet meer beschikbaar maar ze hadden wel een ander hotel voor dezelfde prijs. Ze konden dit zelfs voor ons reserveren. Wij gingen al vast richting het andere hotel. Daar aangekomen bleek dat er nog geen kamer voor ons was gereserveerd omdat alles ook vol zat. De dame aan de receptie ging voor ons bellen naar andere hotels en jawel hoor hotel Windsor had nog plaats maar was wel wat duurder.
Dat hebben we toen maar gedaan want ondanks de lekkere temperatuur (25 graden) leek het ons geen fijn vooruitzicht om de nacht op straat door te brengen.
Inmiddels was het al na 20.00 uur en hadden we ook wel trek. We stonden voor de keuze: eerst eten, dan slapen en morgen de rugzakken ophalen, of eerst naar het vliegveld om de rugzakken op te halen, dan terug naar de stad en wat eten en dan naar bed.
Ik wilde wel graag eerst onze rugzakken ophalen zodat we zondag direct naar Sarria konden reizen. Zo gezegd, zo gedaan.
Op het vliegveld rolden onze rugzakken net over de band en konden we met de volgende bus weer terug naar het centrum.
Tijdens onze late lunch hebben we voetbal gekeken. Altetico Madrid tegen Barcelona. 1-1.
Moe maar blij dat alles was gereld zijn we gaan slapen. Morgen begint het echt ......

Tags: Santiago