De laatste loodjes - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Maja - WaarBenJij.nu De laatste loodjes - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Maja - WaarBenJij.nu

De laatste loodjes

Door: Maja

Blijf op de hoogte en volg Maja

20 Oktober 2017 | Spanje, Santiago de Compostella

Buenos Diaz,
Gisteren het verslag geschreven tijdens het eten. Ik had het al verstuurd voor we het toetje hadden besteld. Dat was LEKKER! Een plaatselijke specialiteit van een dun laagje cake met een luchtige witte vulling en een laagje caramel mmmmmm.
Na het eten gingen we in het donker terug naar onze albergue. De Koreaanse dames verstonden geen Engels, maar hun veel jongere gids wel. Jos heeft een praatje met hem gemaakt en toen bleek dat ze uit Taiwan kamen. Ze zijn al oud en erg gelovig. In Taiwan is maar een kleine groep katholieken. Voor hen was het een echt religieuze pelgrimstocht.
Het was s nachts erg rumoerig op de kamer, veel gedraai en gesnurk en een meisje dat er ook nog bij was gekomen was een beetje ziek en moest veel hoestende niezen. Vervelend voor haar maar ook voor ons....
Om 8 uur vertrokken we voor het laatste stukje van onze Camino. Het is nog ongeveer 6 km naar de katedraal in Santiago. We komen bij bordjes die een andere weg aangeven dan volgens onze digitale kaart. We besluiten de digitale kaart te volgen, die lijkt veel korter. Als snel begrijpen we waarom de bordjes met de andere route er stonden. Door wegwerkzaamheden konden we niet onze route volgen onder de snelweg door. Teruglopen wilden we ook niet en dus volgden we een andere weg die over de snelweg heen ging. We moesten hiervoor langs een bochtige weg zonder voetpad en zonder verlichting. Ik ging voorop met de Zaklamp van mijn telefoon aan om automobilisten te laten zien dat we langs de kant liepen. Dat werkte goed want ze reden ons maar langzaam voorbij. We waren niet alleen, 3 jongens volgden ook deze alternatieve route. Het voelde een stuk prettiger toen we weer de normale route bereikten en over een voetpad de stad inliepen. Na 5 km stopten we om te ontbijten. Alweer heerlijk sinaasappelsap en een stuk cake. Rond half 10 bereikten we het oude gedeelte van Santiago en wie kwamen we daar tegen? De Portugees met zijn 2 Franse dames en ook zijn Nederlandse vriendin Ria. Ze waren s morgens al om 6 uur vertrokken en wilden naar de mis van 7.00 uur. Helaas waren ze daarvoor te laat. We spreken af dat we s avonds samen gaan eten (alweer

• 22 Oktober 2017 - 19:34

Lineke:

Hoi Maya

Het werd net spannend. Ik mis jouw aanvulling over de aankomst en de kerkdienst.
    Of komt die nog?

• 22 Oktober 2017 - 23:20

Maja :

Hoi lineke, bedankt voor je reactie.. Ik weet niet waarom Het eind van mijn verslag er niet op staat. Ik zal het als vervolg plaatsen.
    Groetjes, Maja