De 3e dag van onze pelgrimstocht - Reisverslag uit Bareyo, Spanje van Maja - WaarBenJij.nu De 3e dag van onze pelgrimstocht - Reisverslag uit Bareyo, Spanje van Maja - WaarBenJij.nu

De 3e dag van onze pelgrimstocht

Blijf op de hoogte en volg Maja

17 Oktober 2017 | Spanje, Bareyo

Hola,
Gisterenavond met een goed gevoel naar bed gegaan. Voor het eten eerst kennis gemaakt met een stel uit Edmonton (Canada). Ze waren allebei gepensioneerd en zijn gestart in Saint Jean Pied de Port. Dat is het begin van de Franse Camino. Per dag liepen ze ongeveer 20 km. Daarna een praatje gemaakt met een Frans stel. Ze wonen in Avignon en doen steeds een stuk van 1 week. Ze zijn nu aan het laatste stuk bezig en na 5 jaar bijna klaar. Tijdens het eten raakten we ook aan de praat met een meisje uit Amerika en een jongen uit Polen. Ze hadden elkaar tijdens de Camino ontmoet en komen elkaar steeds weer tegen. Dan was er ook een man uit Porto Rico en een vrouw uit Mexico. Toen het Amerikaanse meisje vroeg of hij haar in Santiago ten huwelijk gaat vragen bloosde hij en werd verlegen. Dus wie weet. S Nachts op de slaapzaal was er altijd wel iemand aan het snurken dus van slapen kwam niet veel. Vanmorgen een lekker ontbijt en weer op pad voor een etappe van 29 km. Het heeft vannacht flink geregend en als we vertrekken is het nog donker. Een hoofdlamp biedt uitkomst. De regencape hebben we s morgens aan gehad maar dat was gelukkig niet echt nodig. S middags kwam de zon er soms door en was het heerlijk wandelweer. Onderweg kom je de mensen die we gisteren spraken steeds tegen. Dan weer stopt de een, dan weer de ander. Het buen camino klinkt net iets enthousiaster als je “ bekenden” tegenkom. Lunchen doen we met de Fransen maar onze conversatie beperkt zich wel tot het eten en het weer. Lastig hoor om in het Frans een gesprek aan te knopen. Aan het eind van de middag gaan de kuiten zeer doen. We zijn blij dat we eindelijk in Melide aankomen. We zoeken een albergue uit maar dat blijkt meer een cafetaria te zijn waar de plaatselijke jeugd komt. De slaapzaal voor 20 personen hebben we voor onszelf. We schuiven de stapelbedden naast elkaar en nemen een heerlijk warme douche. In een restaurant een paar deuren verder bestellen we een pelgrimsmenu. Een voorgerecht (Ham met meloen en een Russische salade) daarna kipfilet met friet en spek met ei en friet en als toetje een ijsje. Morgen gaan we hier weer ontbijten voor we vertrekken voor de 4e dag. Om half 10 liggen we op bed, er zijn geen gasten bijgekomen dus we hebben het rijk alleen! Welterusten.

• 18 Oktober 2017 - 21:47

Ma:

wel leuk om zo toch met jullie wandel pelgrims tocht op de hoogte te blijven gr ma