De eerste kilometers - Reisverslag uit Sarria, Spanje van Maja - WaarBenJij.nu De eerste kilometers - Reisverslag uit Sarria, Spanje van Maja - WaarBenJij.nu

De eerste kilometers

Door: Maja

Blijf op de hoogte en volg Maja

15 Oktober 2017 | Spanje, Sarria

Vandaag gaat het echt beginnen.
Na een lekker ontbijt gaan we met de bus naar het busstation. Hier kun je met verschillende maatschappijen alle kanten op. We kopen een kaartje naar Lugo. In Lugo kopen we een kaartje naar Sarria dit is weer bij een andere maatschappij. De reis naar Lugo duurt 2,5 uur. Daar hebben we ruim de tijd om eerst wat te eten voor we verder gaan. Jos kiest voor een kipcordonbleu met friet en ska. Ik kies een braadschotel, dit blijkt een pittige soep te zijn met “vreemd” vlees. Het lijkt wel tong en orgaanvlees. We ruilen de borden want dit lust ik echt niet. Bedankt Jos dat je wilde ruilen. De busrit naar Sarria duurt ongeveer 50 minuten. We gaan direct op zoek naar de route. Kort na het eerste bordje vragen we in een Albergue een stempel. Nog 118 km te gaan......
Voor de laatste 100 km is het verplicht om dagelijks 2 stempels te verzamelen als bewijs dat je de Camino hebt gelopen.
De start is gelijk pittig en een stijle trap omhoog. Maar het lukt! Aangekomen bij de eerste kerk willen we een kaarsje aansteken voor wie dat heeft gevraagd. Helaas is de kerk pas om 5 uur open, daar willen we niet op wachten. Het is vandaag zo’n 25 graden en dus best warm in de zon. Maar we klagen niet en genieten van de mooie omgeving waar we doorheen lopen. Na 12,5 km komen we in The middle of nowhere komen we een allergie tegen waar we wat drinken en ook blijven slapen. Het pelgrimsmenu bestaat deze keer uit een kekkere linzensoep, vis voor Jos en kipfilet voor mij en als toetje yoghurt en kaas met fruitjam. Natuurlijk hoort daar een flesje wijn bij!
Moe maar voldaan liggen we om half 10 op bed. Morgen willen we ruim 25 km lopen zodat we donderdagavond in de buurt van Santiago kunnen zijn. De mis op vrijdag om 12.00 uur willen we niet missen. Buen Camino!

• 16 Oktober 2017 - 18:29

Lineke:

Ik zit nu al in jullie verhaal, Heerlijk om dit avontuur via jullie nog een keer te beleven.
    Oh Ik zie dat je nog een verslag hebt gestuurd Even lezen.....

Tags: sarria